12 juni 2010

Vad är det man betalar för?

Har använt mascara i princip varenda dag sedan 12 års ålder. Första åren hette den Arcancil vill jag minnas, sedan var det Lancôme i flera år. Med åren har jag lärt mig att priset för en mascara spelar absolut ingen roll huruvida den är bra eller dålig. Man betalar ju för ett varumärke. När det gäller t.ex. jeans kan man ju vara villig att betala lite extra för att alla ska se att man har ett par Lewis eller Diesel, men ärligt, en mascara, vem ser det? Jag köpte i förrgår denna billigare mascaran. Erbjudande på Lindex för 98:-. Bästa mascaran jag provat på flera år!!

Bild0101 Mannen har jobbat en del i dag (och till 23 i går kväll). För att inte helt få spunk gick jag en promenad. Se så vacker det är ute trots vind och en hel del regn som det var under min prommis. En gammal fågelholk i ett avblåst träd med ny grönska på.

Axel har packat sin väska och är körd till barnafadern. De åker till Grekland tidigt i morgon bitti. Vi andra är hemma och ska nu se The Wrestler.

Ha en bra lördagskväll vännerna mina!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Trots att jag är yngre än du och inte har använt mascara lika många år så håller jag med dig, dyrt är inte alltid bäst - trodde det berodde på att jag är smålänning som jag har övergått till de billigare varianterna men nu inser jag att det BARA har med mognad att göra:) Trevligt med film ikväll, själv blir det fotboll....

Lotta sa...

Vilken fin sida du har med ny header. Kul!

Hörde ngt om att han hade att göra maken din = trist.

Mamma sa...

Jättefin sommarsida
Kram