07 juni 2010

Onödigt :(

Massor av saker i världen är helt onödiga. Här kommer min dagslista på onödiga saker:

1. Huvudvärk. Kan ju vara bra om den ska varna en att man har en tumör eller stroke eller så men min dj-a huvudvärk som jag haft i 22 år måtte ju vara helt ofarlig och djävligt ONÖDIG! Idag inte helt utvecklad men påminner mig varje gång jag tar ett steg eller vrider på huvudet för fort.



2. Dåligt väder. Solen skiner ju likförbannat bakom alla moln. I bland behöver man en skur så det inte blir torrt. Jag VET att vissa delar av Afrika gladeligen ta lite regn av oss och ge tillbaks lite sol i retur.






3. Matsug. Hunger förstår man, annars skulle man ju riskera att svälta ihjäl. Men ärligt: Hur ofta är man hungrig? Sugen däremot! Och aldrig är jag sugen på morötter, selleri eller vitkål. Ostbågar, blåmögelostar och choklad däremot, skulle man ju överleva utan, och antagligen vara lite slank om det inte vore för det där SUGET!

4 kommentarer:

HemmahosSussie sa...

Håller med, totalt onödigt.

emily sa...

jag kan lugnt relatera till den andra i listan, hihi, varför lyser den till ingen nytta där bakom? avskaffa moln-tack!

Gun sa...

Lynn, den lilla godis biten,har varit hemma i två dagar nu med migrän. Behöver mörkt och tyst annars kräks hon. Himla onödigt.

Mamma sa...

Har Lynn också migrän? Ja nog är det en onödig grej. Stackars liten.
Kram