08 juni 2010

Asså , jag fattar inte…

Jag är en normalbegåvad kvinna i mina bästa år. Hade “bra” betyg i grundskola och gymnasium, har gått högskola ändå är det vissa saker jag inte bara fattar!

1. Att flygplan lyfter och flyger. Helt ofattbart att tunga metallklumpar håller sig 10,000 meter upp i luften!

Se hela bilden

2. TV och radio. Hur kan man genom bara en sladd i väggen (eller med batteri) trycka på en knapp och se samma program som dom i Kalix och Ystad?

Se hela bilden

3. Telefoni. Den vanliga hemma och ännu konstigare mobiltelefoni inkl sms och mms. Hur går det till?

Se hela bilden

Jag kan ju inte heller höger och vänster. Men det beror på att höger/vänster systemet är helt ologiskt. Först är vänster vänster, sen vänder man sig om då är vänster höger. Puckat!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, det här med vänster och höger kanske jag kan förklara. Jag vill minnas att det har med politiskt åskådning att göra... Kom ner till nedre våningen så ska jag förklara, det är ju ändå valår och allt! Puss, kyss och kram... //Din man

Anonym sa...

Hahahhah
Så härligt med dig.....jag håller med dig i allt utom höger och vänster (för det har jag visst fattat:))Annat som är svårt att fatta är att ens 8-åring är snabbare i matematik än sin mamma. Svårt att fatta men bara att acceptera, fniss.

Gun sa...

Söta syster!
Höger är höger men jag tror du blandar ihop det med vädersträcken. Norr är alltid norr.
Visst är det coolt att inte alla sms och mms blandas ihop i cyber rymben.
Emma var också jätte fin på sin bal, har du sett bilder på fb?
kram