06 juni 2010

Svensk sommar

När den är som bäst, har det varit i dag. Vaknade av att mannen gick upp (mycket ovanligt!) Drack morgonkaffe redan vid 07 för att sedan åter hamna i bingen och läsa och gosa. Slumrade en stund och sen tog vi tag i dagen. Diskade, fixade den stolpen till bryggan som varit sned (drog upp den med handkraft, fick den rät och slog ner den med slägga ett par meter!) Sedan har åtminstone jag solat och badat (ett dopp) hela dagen. Mannen säger att jag är lila på bröstet, jag tycker att jag är rödbrun :o)

Bild0086Svensk sommar när den är som vackrast. På väg hem från Getryggen taget från förarplatsen på bilen. Röda hus i ett tokgrönt landskap. Vackert så det värker till i bröstet. Nära bild 100 meter längre fram i korsningen in mot Näslandet:

Bild0087                 Cumulus heter väl dessa moln om jag minns rätt.

Under dagen har jag läst ut Majgull Axelssons bok Is och vatten, vatten och is. Mycket bra men jag undrar var ÄR Björn? Konstigt slut!

Väl hemma har vi klippt gräset och grillat (Magnus) Tvättat, handlat, vattnat blommor  och gjort sallad (jag). Nu löser vi lördagskorsordet från DN, vi gör det så bra tillsammans, det han inte kan kan jag och vice versa.

Nu väntar en 4 dagars vecka. Fackföreningarna är så starka i detta land att de förhandlat in en kompensationsdag om den 6:e juni är en lördag eller söndag, tack för det svenska fackföreningar (som jag aldrig varit med i) Jag tar min lediga dag på fredag, för då slutar min lillprins (Axel) i den svenska grundskolan!

Inga kommentarer: