21 juni 2010

Tom Tits och mer kalas

P6200070

Min fina storasyster Gun är mamma till 5, mormor till 5 och farmor till ett litet knyte. I går var jag med henne och Lynn (det äldsta barnbarnet) till Tom Tits.

P6200078 Där jobbar Lukas flickvän Isabell (som gärna vill blunda på kort) Hon jobbade ute i glasskiosken i parken. Jag valde 3 kulor: Champagnetryffel, choklad och regnbåge (tror jag den hette) Supergott, tack!

P6200088                  Dagens höjdpunkt enligt Lynn, satan vad det blåste!

P6200085

                                                      Vart är fikat?P6200080

På kvällen var Isabell och hennes familj här på 21 års middag, för svärdottern min fyllde 21 år dagen till ära. Här tillsammans med söta lillasyster Linnea.

P6200092

Deras mamma Helen som är precis lika ung som jag, och mannen MagnusP6200094

                         Som mos på grädden kom Axel hem från Grekland!P6200093

             Och har fått så här mycket färg. Bra som grund innan Spanien :o)P6200101

En jättebra sista dag i mitt 43 åriga liv. För i morse när jag slog upp mina blå hade jag hunnit bli 44 år. Kaffe på säng med presenter och en ros. Han kan det där med uppvaktning min man. Jag fick en fin klocka från Skagenklockor och en Ipod Nano som jag nu håller på att ladda ner musik och ljudboken jag fick av Maribel på.

                    Skagen 511SSLB

I kväll kommer mamsingen och Oskar Lucke bortrest med “jobbet"(=laget) och han var ju här i går. Axel har köpt present i Grekland som han slagit in med hjälp av kirurgtejp (den vanliga var slut) Han är också en finurlig en vad det gäller att köpa presenter. När han var i Thailand hade han köpt en jättefin extraarm att ha när man ska klia sig på ryggen (jag har ju en fläck som jämt kliar och jag gissar att han är trött på att hjälpa mig med det :o)

Letar i kokböcker vad vi ska bjuda på i kväll. Är sugen på lax eller annan fisk…

4 kommentarer:

Maribella sa...

Grattis på födelsedagen!!
Hoppas ni hittade ett riktigt gott recept (tvivlar jag iofs inte det minsta på...) och att ni har en superkväll!
Kram

Lotta sa...

Vilka toppenbra dagar, härligt!

Stort grattis till dig min vän. Hoppas du hittade kvittot i botten av brevlådan.

Anonym sa...

GRATTIS på födelsedagen:)
Hoppas du fikat åt mig med
kram
Susanne

Gun sa...

Tack för en toppen dag på tom tits. Vi hade jätte kul tycker jag och jag vet att Lynn uppskattade alltihop. Ännu har jag inte sett någon bild på när jag cyklar på lina, anar hur de ser ut så du kan väl maila den bilden....
kram kram