30 juni 2010

En bra dag mitt i livet

Tvättat och den maskinen man hängt ut har torkat innan man hänger ut nästa. Varit på stan och kollat reorna, handlat mat och tvättat bilen. På kvällen fick jag en riktig bonus: Vännen Lotta kom över på (halv) spontant besök. Vi grillade och åt jordgubbar (och pratade!) En underbar svensk sommarkväll. Noterar (grymt avundsjuk) att grannen Georg skaffat markiser. Jag VILL OCKSÅ! Ska baske mig spara pengar och köpa till nästa sommar.

Bild0128 Denna fina GPS (äntligen!) fick jag när jag fyllde år av mamma, pappa och Gun. Provade den för första gången idag när jag skulle köra Axel till Scaniarinken (han brukar cykla men Isabell har hans nycklar efter att ha blomvaktat vårt hus när vi var i Spanien) Nu hittar ju dit ganska bra efter att ha kört en fd make och 3 söner dit i 24 års tid men ändå, kanske jag inte alltid kört den snabbaste vägen? Det hade jag!

Bild0123 Min förstfödde har flyttat hem till sin pappa efter att ha bott hemifrån ett tag och en liten stor sten har fallit från mitt ♥:a. Honom har jag träffat i dag och det gör mig glad, Lukas har mailat från Minnesota och Axel har tränat och är nu hos John i Nykvarn (glad att slippa oss) Således har jag haft kontakt med alla söner under dagen. Det gör mig till en lycklig människa. I morgon bär det nog av till Getryggen!

Ha en bra onsdag kväll läsarna mina!

1 kommentar:

Lotta sa...

Tack snälla för en trevlig kväll.