09 april 2010

Jag unnar mig

I dag har jag varit till Motala och jobbat. Trevligt kontor och finfina vägar. Ni som känner mig vet ju att jag inte kan höger-vänster, norr-söder. Glad att jag kan upp och ner, framför och bakom. Ju äldre jag blir ju mer inser jag att detta är ett riktigt handikapp. Förra gången jag var i Motala åkte jag åt fel håll när jag åkte hem och hamnade (nästan) i Vadstena. Eftersom pappsingen varit på besök för att kolla när vi säkrade ännu en säsong i elitserien i går så passade jag på att låna hans gps. Herre GUD att ingen människa köpt en sådan till mig i present/julklapp någon gång. Vi blev best buddies!Bild0554En dag med mycket bilåkning har jag lyssnat ut Onåd av J.M Coetzee som fick nobelpriset 2003. Jag har läst fler nobelpristagares böcker men jag må då säga att inte imponerar dom på mig.

Bild0555

Väl hemma ilade jag ner på stan några ärenden. Lämnade mina boots till skomakaren för att byta dragkedja. Köpte acnemedel åt lilla sonen samt var på systembolaget. Se vad jag unnade mig! Lotta är en kompis som är sämre på den saken (men hon tar sig) Jag blir bara bättre och bättre med åren. Varför skulle jag INTE unna mig en liten 37 cl flaska rosa bubbel och en skål ostbågar en barnfri fredag i April?

Bild0556De fina Stig Lindberg överdragen till våra barstolar kom i går. Se vad snyggt det blev! När jag lagt in fotot ser jag att jag inte städat bort påskpyntet! Slarviga människa, nu har vi typ bara 4 påskpynt så jag ska ”städa” undan påsken i kväll.

I kväll äter vi lammfilé och ser på Så ska det låta och Solsidan och imorgon åker vi Getis, snälla sol kom fram!

1 kommentar:

Lotta sa...

Du inspirerar mig kära vännina :-)

Sol kan man önska, fasiken vad kallt det varit idag!