29 april 2010

Allt är ju relativt

Mannen äntligen hemma från studierna i Växsjö :o) Jag har haft en stressig eftermiddag då jag ville hinna allt innan han kom hem bara för att “bara” umgås när han väl kom över tröskeln. Handla, städa, bädda rent och laga mat. Jag hann med ena benet över mål-snöret. Således har vi nu renbäddat, städat och är mätta av en kräftrisotto. Sämre kan man ha det.

Efter middagen frågar Axel Magnus om de inte skall se på hockeyn? Oj, så glad han blev, jag såg glittret i hans ögon. Henrik Sedin.Trots att jag i mitt tidigare liv varit gift i 17 år med en elitidrottsman och har 3 idrottande söner har jag aldrig sett så mycket på sport som när jag blev i hop med Magnus. Han ser sportspegeln, V75, hockey och Gud vet allt. Han tycker inte att han kollar mycket på sport och det kanske han inte gör heller. Allt beror ju på vad man jämför med!

Jag tycker själv att jag är rätt spontan och inte så noga, men blir galen när de jag bor med inte kan plocka undan sin egen skit och jag får lite panik om jag inte långt i förväg har koll på vad som skall hända. Och frågar man mannen tycker han att jag är en kontrollfreak. Jag tycker jag är lagom ;o)

Allt beror helt enkelt på vad man är van vid. Vi har alla våra referensramar på vad som är mycket, lite och lagom och alla tycker vi nog att vi själva är alldeles lagom!

2 kommentarer:

Gun sa...

Så sant så. Allt beror ju på vem man jämför sig med.
Trevlig helg
Kram

Anonym sa...

Ha ha, om du bara visste vilket kontrollfreak jag är......Du ligger säkert i lä vill jag lova. Eller kanske är vi likasinnade, kändes så skönt att veta att det finns fler som JAG. Kallas i min familj som "sjukligt pedant", själv anser jag mig vara "lite ordningsam"
kram