14 april 2010

Halvlek

 

På arbetsveckan var det i dag vid lunch. Jobbat hemma och åt lunch på stan med den förstfödde sonen. Han är stor (i dubbel bemärkelse) och saknar säkert inte ens mig men jag är hopplös och saknar alltid mina barn då de inte är nära mig.

Fläskläpps Oskar                    Här är han typ 4 år och med en stor fläskläpp.

Jag försöker unna mig tiden då jag i vanliga fall har som restid till jobbet de dagar jag jobbar hemma. Det ta ca 40 minuter en vanlig dag till och från jobbet. I morse sov jag 20 minuter längre och sen läste jag både LT och DN (brukar jag inte hinna)

På eftermiddagen dammsög jag under min restid, inte så kul kanske men nödvändigt. När arbetsdagen var slut så gick jag ut i solen. Krattade undan alla löv från syrenhäck och spireor. Det är ljust så länge och det känns som om hinner så mycket mer när ljuset kommer tillbaks.

I kväll ska jag laga byxor till Axel och se Flyga drake. “Vi” såg ju den i fredags men jag såg bara 5 minuter innan jag somnade. Eftersom boken var så bra ska jag se den igen i kväll när mannen ändå jobbar.

Ha en bra onsdag, 2 arbetsdagar kvar innan helg!

PS Lukas har tryggt kommit fram till sina vänner i Thailand DS

1 kommentar:

Åsa sa...

Så söt, med fläskläpp å allt. Han är sig lik faktiskt.

Vi kollade på "The good wife"igår. Skitbra var det.

Jag skulle också vilja jobba hemifrån.