16 april 2010

Älskade, efterlängtade fredag!

Bild0566

Trött på morgonen, men jag väljer att se det som ett sundhetstecken. Otaliga är de mornar jag vaknat långt före klockan och legat och vridit mig och bara väntat på att den ska ringa.

En bra dag på jobbet med den sedvanliga fredagsfrukosten, idag anordnad av rara Berith, en husmor från västerbotten som kokat egen morotsmarmelad och bakat eget bröd. Sedan följde en intervju och massa annat. Åkte vägen förbi Skärholmen och köpte mig en väst och fixade mig 2 knappar (ids inte förklara) Mötte mannen på Ellbes och fyndade kalvytterfilé till ½a priset (datum går ut i helgen) Således grillar vi denna filé fredagen till ära till det klyftpotatis och bea. Johanna har blandat en grekisksallad, mest för vi har en så förbenat god fetaost som ligger och väntar på att bli uppäten i kylskåpet.

En blank barnhelg har vi framför oss. Samfällighetsstädning (iläggning av bryggan vid stora stranden) på Getis i morgon är det enda som står i våra almanackor. Så skönt det är när hockeysäsongen är över och man inte behöver åka till vare sig Katrineholm eller Stora Mossen. Apropå det så är gymnasieintagningarna klara idag. Axel kom in på det han ville men har ju redan ångrat sig. Tur är ju att man har ångervecka på sitt gymnasieval. Från tisdag får man ändra sitt val.

Ha en bra helg alla läsare!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Trevlig helg önskas dig och maken. Hälsa honom så gott från mig.

Att det är uppehåll mellan issäsong och barmark är underbart. Innebär att vi fick med Mackan till landet i helgen. Det gillar jag. Du gissade rätt. Jag fick det! Vet bara inte när jag ska börja. Jag känner mig glad och rädd på en och samma gång. Men, vad lättad jag är.

Lotta sa...

Vännen, jag har bara varit på en intervju, det räckte :-) Jag valde jobbet som är i närheten av där jag bor. Som det går fort att åka till med tåg från både Södertälje och Nykvarn :-)
Inte det jag funderade på att söka, dit man måste ta färjan...

Kram