24 april 2010

Hemma igen

När jag bokade denna Ålandsresa var buffén slut så jag tog det som fanns kvar, skaldjursfat. En ren chansning då jag inte visste om alla tål eller ens gillar skaldjur. Satan vad gott tyckte alla! Servicen var dock usel men vad gör väl det när man väl fått in maten och har ett förträffligt sällskap?Bild0002Hummer, färska räkor, rökta räkor och musslor fanns på (man kan få Ostron också till ett lite dyrare pris) Bakom hummern ser ni Helena och Eva, 2 av de arbetskamrater som var med.Bild0003 Efter skaldjuren var det förstås dans och drinkar som gällde. Svårt att hålla ihop hela skaran hela kvällen men det gör ju inte så mycket om någon vill lägga sig tidigt eller hittar annat sällskap för är man 10 som åker finns alltid någon att få sällskap av. 02.15 gav jag upp och slog ihop mina blå.

Här är Åsa som hade fixat skjuts hem från terminalen ända till dörren. Otroligt mycket värt i tid och släpande. Tack rara Åsa!

Bild0006                                      Caroline Bild0007                                              EvaBild0009                                           KickiBild0011                                         ThereseBild0010

Ingen Magnus hemma, han har det bra i Prag. Var tvungen att ringa honom då saknaden blev för stor. Sms är ju praktiskt och kul att få men inte lika bra som en röst när man saknar någon så mycket att det värker i bröstet. Blir irriterad på mig själv, herre gud vi har varit i hop i snart 4 år, hur beroende kan man vara av en annan människa? Jag som anser mig vara en stark och självständig person känner mig nästan halv när jag inte har Magnus i min närheten. Nåja, jag är glad att han och grabbarna har de bra. Varmt och trevligt har de när de sitter på uteserveringar och dricker öl. Linda lockar med utgång i kväll men jag är så trött så trött och bangar.

Helt ensam sitter jag nu i soffan och vet inte riktigt vad jag ska göra av denna kväll. Se sista delen i Millennium, har ingen mat hemma och ids inte åka och handla. Axel har pappahelg men kom förbi på inlines för att hämta lite grejer. Han hade varit i Stockholm och handlat skor, jeans och skjorta så han var så glad och nöjd.

Jag får väl också gratulera HV71 som just blev svenska mästare (även om det inte är mitt favoritlag)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det syns på oss att vi har haft kul, saknar dock en bild på dig Marie.
Kicki

Anonym sa...

kul bilder
jag hade också kul
åsa

Marie KJ sa...

Och Anette kom ju inte heller med på bild ser jag nu!

Linda F sa...

Tröttmössa, får du parta dubbelt så mycket på lördag ;)

Anonym sa...

Hej Disco-Marie!
Tack för senast,schyssta bilder,vad gott det var med skaldjur,men det måste ha varit musslan jag blev dålig utav,el var det något annat?
Kul att sneaka in på din blogg
Mvh/Caroline