10 juli 2009

Tappad tro

Vaknade 04.45 med begynnande migrän. La mig bums på spikmattan. Åkte till jobbet. Hände nada. Tog 50 mg Imigran. Hände nada. Stog ut, bet ihop och gjorde alla måsten. När snoret och tårarna började rinna ur höger näsborre och höger öga åkte jag (troligen rätt trafikfarlig) hem. Tog 100 mg Imigran, spikmatta 30 minuter rygg, sedan tryckte jag upp den 20 minuter i höger bakskalle. Är nästan bra nu. Från en VAS 9 till en 2:a. Vilket skit. Jag som hade sådana förhoppningar om denna matta. Jag kastar väl inte in handduken ännu (det är jag för snål för) Kanske tar det mer än 5 pass på mattan för att läka 21 års huvudvärk.

Glömde berätta om en sak. Axel hade köpt 2 presenter till sin mamma när han var i Thailand. En vit sjal i 70% pashmina och 30% silke (ljuvlig!) Och en grej att klia ryggen med. De som bor i hop med mig vet att jag har en liten fläck på ryggen som kliar förskräckligt. Den sitter precis där man inte når själv. Jag tror helt enkelt att han tröttnat på mitt tjat om att bli kliad på fläcken och köpte mig den där ryggkliaren. Jag älskar att få presenter där den som handlat tänkt till. Älskade Axel, tack för presenterna. Jag blev jätteglad!

Inga kommentarer: