26 juli 2009

Peter och Meritas bröllop

P7250051

En underbar dag att gifta sig på. Sommaren valde att stå i full prakt i går. Sol och moln och 22 grader varmt. Österhaninge kyrka var otroligt fin och med ett lutande torn!! Brudparet var verkligen fina. Bruden var otroligt lik Angelina Jolie!

P7250056                                     Herr och fru Lilja

P7250059Maja (blondinen) har jobbat med mig. Tillsammans sjöng de duett och det var så vackert att inte ett öga var torrt (inte Majas heller för hon grät mest av alla)

P7250068

Här kommer paret till festen som hölls vid Gålö havsbad där de allra flesta också sov kvar (vi med)

P7250069De gick under en tunnel av ballonger fyllda med vad-det-nu-var (det skramlade i alla fall om dom) Ballongerna smällde man när brudparet gick under (utom jag som lider av ballongskräck)

P7250080                            Min mamma och min Magnus

P7250085 Peters pappa Tibor som jag inte träffat på säkert 30 år. Ett ganska internationellt bröllop var det. Alla tal hölls på svenska och finska. Peters pappa kommer från Ungern. Merita kommer från Finland och har även släkt i Danmark.

P7250093 Kvällen mest rörande tal hölls av Tobbe, Peters bestman och tillika bästa vän sedan en massa år (för övrigt Majas man)

P7250097 Tog 4 kort på paret under valsen men inget blev bra. Ville ha den otroligt vackra brudens ansikte men de snurrade (som man ju gör i vals) Valde att publicera just detta fota för jag tycker det ser rätt kul ut, som om han riktigt tar i för att få runt henne!

P7250102      Min morbror Eddie och hans fru Marianne som slafsar* i sig drinkar

                             * Marianne fattar uttrycket

 P7250103Detta foto bjuder jag på fast jag inte är lyckat på det, Magnus är desto snyggare!

P7260107

I morse bjöds det på frukost och paketöppning. Vi hade köpt en litografi av Ulf Eriksson som heter “Vi två”. Inramad med dubbelpassepartout och med en vit ram. Hoppas att de blev glada.  Ett fantastiskt påkostat och generöst bröllop var det. Jag är jätteglad att jag fick komma och hoppas att de själva är riktigt nöjda med hela arrangemanget.

Mest av allt  hoppas jag förstås att de ska leva lyckliga i alla sina dagar!

4 kommentarer:

Åsorna sa...

Åh vad roligt att få se foton från bröllopet! Jättefina foton! Tack för att vi fick vara med så här lite på avstånd.

Kram kram

Maribella sa...

Åh, så fina alla var!!
Och, vad kul att äntligen få ett ansikte på Eddie....!!!
Kram

Lotta sa...

Vad kul med alla bilder.
Ha nu en riktigt skön semester vännen.

Anonym sa...

Jättefina bilder Marie och jag håller med. Kul var det och så vackert brudpar!
Kram mamma