21 juli 2009

4 dagar kvar till semester

I går åkte mannen och döttrarna hans ut till landet. Den arbetande hustrun blev kvar i stan. Jobbade till 19.30 åkte hem och fick spontanbesök av Lukas och Isabell, så glad jag blev!

Skulle just gå och ägga mig då en Beckfilm jag aldrig sett (trodde jag sett alla!) började. Naturligtvis somnade jag i Nyhetspausen. Men eftersom man fick se mordet vet jag ju redan vem mördaren är, det är motivet jag saknar. Gissningsvis har det med det där kärnkraftsverken i Minsk att göra.

Idag kommer chefen in från sin semester, vi måste kolla på vad vid ska göra för att hinna svara alla som ringer. Blir vi klara i tid åker jag ut till Getis för att sova där en natt. Svårt när man jobbar då det inte finns dusch. Vore det lite stake i mig skulle man ju ta ett dopp i Östersjön i arla morgonstund i stället men så mycket stake i mig finns det (tyvärr) inte. Nåväl, den som lever får se hur det blir med Getrygg och morgonbad...

2 kommentarer:

Åsorna sa...

Åh vad skönt att ha hela sin semester framför sig, säger vi med lite ångest i rösten här från Grekland som bara har hälften kvar. Men vi njuter för fulla muggar...

Du har vår förståelse angående det där med ett morgondopp. Du får bada på Samos istället.

Kram

Anonym sa...

Badkrukor säger mamman:-)