05 juli 2009

Tack ska du för en underbart vacker dag (helg)

Som Agneta Fältskog sjöng så vackert på skivan jag fick i julklapp i slutet på 70 talet. Jag som trodde sönerna och Isabell skulle åka hem på lördagen stannade hela helgen. En sådan ynnest att få umgås, sova, äta och vara med sina stora barn. Spela kort till sena natten, fiska och bada. Tänk vad jag (nåja, Kilis skall också ha credd för saken) lyckats med att få de till sociala, trevliga vuxna människor! Stolt som tuppen är jag. Tyvärr är jag inte mamma till Isabell men jag anar att Helen är lika stolt som jag, för vilken fin tjej hon är. Må de vara rädda om varandra och leva lyckliga i alla sina dagar.

Jag och Isabell solade och lärde känna varandra ännu mer under lördagen medan grabbarna satsade mer på “elitfisketurer” (vilka inte gav mer fisk) Helges fiskeri vanns av Oskar som fick 2 gäddor, mn vem vill äta gädda? Till Skanssundet åkte vi alla och handlade rökta räkor, fiskedrag och glass (champagnetryffel) En fantastisk helg som jag kommer att leva på länge. Lukas lovade dessutom att följa med en helg till i sommar med Axel.

Mannen har köpt en ny cykel som han hämtade i fredags. Fin va? Mina röda Monark är ju också snygg och skymtar bakom.

Bild0205

Dagens inköp, en spikmatta. Tyckte ju att det var magiskt när min huvudvärk försvann förra gången jag provade. I dag hade jag ingen huvudvärk men en otroligt skön känsla sprider sig i kroppen efter 5 minuter på den. I love it! Mannen provade också och gillade den.

Bild0204 Nu skall vi ut och cykla, kanske hyr vi en film.

Tjingeling!

3 kommentarer:

Åsorna sa...

Precis en sådan matta som vi har. Samma färg till och med. Har nästan blivit lite beroende av vår och ligger 40 minuter om dagen.
Vilken mysig helg ni har haft!

Lotta sa...

Hej vännen, vilken härlig helg och vad bra ni uppfostrat era barn. Själv har jag en kris med min 18 åring, som inte längre får bo hemma själv.

Kramkram

Anonym sa...

Kan det vara något fel på bloggen? Sedan ett par dagar försvinner texten efter några sekunder. Konstigt!
Kram mamma