22 juli 2009

Anar man slutet på veckan?

Vaknade på Getis 03.48, så fel och trodde klockan var 05.48 och tänkte nu ringer klockan snart. Det tog ett tag. Åt frukost på jobbet. En bra dag, helt plötsligt en dag utan nämnvärda köer?!

Efter jobbet åkte jag Skärholmen, skall på bröllop på lördag då min kusin Peter gifter sig med sin Märta och har INGET att ha på mig. Provat 6 klänningar minst men alla kläder i världen sitter fult just nu (som man säger, sanningen är den att det är kroppsformen det är fel på och det rår ju inte kläderna för) Nu skall jag upp och göra en riktig inventering av den befintliga garderoben innan jag bryter ihop.

Jag fick för 2 år sedan ett par träskor i present utav Lotta. Brukar jag ha när jag springer ut i trädgården typ. I går tog jag dom till jobbet lite spontant. 3 saker händer:Bild0239

1. TV kommer och filmar och väljer att zooma in dom.

2. Jag har idag efter 3 dagars trampande fått ett fult (och ont!) skavsår.

3. Lite intressant är också att jag under dessa 2 dagar haft lite sjukhuskänsla. Dels har jag haft vita byxor dels träskor (=sjukhusklädsel) Bara bussarongen som fattas.

Hemma ensam nu. Skall duscha, inventera klänningsbeståndet samt äta räkor. Saknar Magnus, men i morgon ses vi gen.

PS I morgon skall min kompis Pernilla bli mamma för 3:e gången (snitt) Hoppas att allt går bra! DS

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du hittar säker något att ha på dej, jag vet att det (om inte annat) finns en skitsnygg brun linne-omlotklänning.... Med en sjal blir det som ny!
Kram Maribel

lotta sa...

Vilken tur att träskorna var fina :-)