06 juli 2009

Man tar hand om sig själv (och får saker gjorda)

 

Efter en stressig dag på jobbet åkte jag via bilverkstan (jag orkar inte ens berätta vad jag gjort med min fina bil) och stan. Var hos polisen och hämtade ut mitt nya pass och konstaterar att jag ser ut som en finsk raggarbrud på fotot men som tur är gäller de nya passen bara i 5 år. Var förbi och hämtade Peter och Märtas bröllopspresent (jättefin) och handlade mat. Lukas kom för att hjälpa oss med en teknisk grej. Jag bjöd på Lasagne.

Sen spikade jag mig en stund. För första gången högre upp i nacken och upp i skallen (har för mycket hår, piggarna kom liksom inte ner)

Bild026Efter att ha spikat 20 minuter badade jag. Badskummet luktade kanel och vanilj (love it!) Har umgåtts med Lukas och är nu så trött. I morse snozade jag gånger flera, otroligt trött. Vaknade 4 och frös (har ju sommarbäddning och sov med öppet fönster) Försökte somna om men var tvungen att rycka upp överkastet över min lekamen innan jag kunde somna om. Därav koman som jag var så svår att väcka ur.

 Bild029

 

Skall strax lägga mig och läsa ett kapitel i 3 sekunder, den senaste av Roslund & Hellströms romaner som jag skrivit om innan. Hur bra som helst!

PS

I går var jag och handlade 4 nya böcker av författarna:

Joyce Carol Oates (ska läsa allt hon skrivit)

Lisa Marklund (hennes sista har nu kommit på pocket)

Anna B Ragde (den 3:e boken efter Berlinerpopplarna och Eremitkräftorna)

Johan Theorin Nattfåk (fått bra kritik)

DS

1 kommentar:

Lotta sa...

Jag måste bara få långa den tredje boken av Anna B Radge. Visste nte att den nu äntligen kommit. Vad heter den ?
Kramkram