23 juli 2009

Livet ger och det tar

I morse blev mina vänner föräldrar till en liten gosse. I kväll fick vi telefonsamtal om att Magnus farmor Britt ligger för döden. Sådant är väl typiskt är livet? Tanken slog mig i morse när lilla bebben kom att kanske är det min mormors tur (Britt och min mormor Majvor är födda samma år 1922) Men så blev det inte. Min mormor Majvor vill nog se Peter gifta sig först (på lördag) Nu verkar det som om Britt som hinner före. Britt har varit sjuk i många år och gick tom i förtidspension för hennes leukemi. Hon fick många år som bonus som hann bli 87 år (fyller ofta på morsdag eller när elitloppet går = Magnus ord)

Man får ibland perspektiv på livet. Det ger och det tar och där emellan gäller det att fånga så mycket lycka det bara går. Hej då Britt, du fick 3 fina döttrar och 2 söner. Hoppas Olle väntar på dig och att du inte lider.

3 kommentarer:

Anonym sa...

a så är det ofta och jag tror också att mormor väntar på bröllopet. Det håller henne kvar, ve om det händer innan.Hu
Ja Britt har säker en som väntar på henne, förj ljuset Britt när du vill släppa taget!
kram till er alla
Gun

Anonym sa...

Ja så är det, man föds och dör det är det enda man vet med all säkerhet och de dagar däremellan gäller det att ta vara på och verkligen leva varje dag. Hoppas det går lugnt och stilla till utan smärta.
Kram Mamma och sväris

Anonym sa...

Ja ibland är det svårt att förstå livet & vem som dör från oss varför & i vilken ordning...
aldrig får jag svar på det iallafall.

Varmt Välkommen dock till livet du lille
Önslar dig allt gott & ett liv fullt med äventyr.

Fint din ammam skriver, Kramar Lollo