08 juli 2009

Mer än halva veckan gjord!

Så här snygg är man hos frissan när man bleker slingor. En gång i min ungdom var jag nykär i en Pelle, jag tror att kärleken var besvarad eller så var han kanske svartsjuk och skulle kolla att jag verkligen var där jag sa för han kom och överraskade mig när jag var hos frissan. Pucko, där satt man i och för sig 30 år yngre än i dag men ful i slinghätta har man alltid varit. Inte populärt. Har klippt av 15 cm bak och klippt upp en hel del. Stor skillnad, försökte illustrera det med ett foto men jag blev så ful så det kommer senare i veckan (för man blir väl snyggare ju närmare helgen man kommer? Klart man inte blir men jag har inte tålamod att ta fler bilder i dag, har bränt mig på ånga från ugnen)

Bild0206 Så här fin är de Flammentanz rosor som vi planerade förra året. Den andra sitter mot grannen och är lika fin den. Otroligt lättskötta rosor som jag hade även när vi bodde i Nykvarn.

Bild0212

Lukas kom hit och vi har lagat mat tillsammans. Jag sa vad han skulle göra och han gjorde. Fattar inte vad som gick fel. Oskar lärde sig laga mat, tvätta etc men Lukas och Axel har på något konstigt vis slingrat sig undan. Nu är det dags att repertoaren består av annat än vattenmakaroner och hotdogs/köttbullar tänkte jag och har alltså lekt skolkök i kväll. Kul! Fläskkotlett med färskpotatisklyftor i ugn (med rosmarin och sesamfrön) samt kokt grön sparris. Hur gott som helst (och den benfria kotletten kostade bara 49:-/kg vilket glädjer en ekonomiskt lagd husmor som jag)

Lucke har nu legat på spikmattan och snart skall jag spikas, i går gjorde det ont hela tiden igen. Tänker inte ge upp, tror verkligen på det här!

1 kommentar:

Anonym sa...

Väldigt vacker ros!! Planterade en själv förra året men den verkar seg!
Själv låg jag på spikmattan i går kväll, i sängen...vaknade 1 timme och 20 min senare...rätt spikad!
Kram Maribel