07 juli 2009

Regn, åska, hagel och lite sol

Allsang_CJS

Har det varit i dag. Sitter framför TV:n och ser på allsången (ljug, jag har nyss tillbringat 20 minuter vid diskbänken) Caroline Af Ugglas var med och sjön Povels Ta av dig skorna. Väckte en del minnen, det gick något program på TV på lördagar när jag var riktigt liten med Povel.  Povel, Robert Broberg och kanske Magnus Uggla är verkligen svenska män som gillar att leka med ord. Intressant tycker jag som är intresserad av svenska språket.

Ta av dig skorna har skrivits av Povel tillsammans med Beppe Wolgers. Se så ung Monica Nielsen och grabbarna var!

Glömde skriva varför jag tog hand om själv i går. Börjar bli förkyld. Ont i halsen och nyser massor. I dag lite nästäppa. Bästa sättet att bli frisk på är att ta hand om sig och fram för allt att sova mycket. Somnade således 20.30 i går och sov till 05.00. Nice. I morgon får jag sova ända till 06.30. Efter jobbet skall jag till frissan. En helt ny. Min gamla har ju fått barn, min nygamla har semester och jag vill verkligen till frisören innan Peter och Märtas bröllop 25/7. Lotta som jag ska till jobbar på samma salong som Katarina och har 2 söner i Axels hockeylag så jag vet vem hon är (känns tryggt att inte lämna ut sin kalufs till en helt okänd människa) Nu skall jag således leta frisyrer innan morden i Midsomer börjar. Har väl aldrig hållit mig vaken ett helt avsnitt så om någon av er gör det kan ni ju meddela mig i morgon vem mördaren var ;o)

1 kommentar:

MassageLotta sa...

Allsång är kul med bra artister och bra regi, men vi var och lyssna på Norges motsvarighet.....men hallå..Allsång vid gränsen! som skulle klippas och sändas dagen efter, så jag längta efter våran allsång.
Lotta