13 juli 2009

Lite senare på dagen…

Den här fina lyktan fick vi av Lukas och Isabell när vi gifte oss. Den har stått ute sedan dess och har blivit jätterostig. I dag tog jag tjuren vid hornet och putsade upp den med hård rotborste och stålull. Blev nästan som ny! Nu får den stå inne och bäras ut när det inte regnar eller snöar.Bild0226 Klematis hade jag även när jag bodde i Nykvarn. Den här fick vi av mannens arbetskamrater också när vi gifte oss. En liten skrutt var den då men se så fint den blommar i år!Bild0227

Axel har ont i magen efter sin Thailandsresa. Dåligt tålamod har han också. Själv vill jag tacka livet för var dag jag får utan migrän. Åkte hem lite tidigare från jobbet i dag för att fånga eftermiddagen. Setat ute i trädgården och löst korsord med ett glas iskall jordgubbssaft (sockerfri såklart) På kvällen har jag umgåtts med mannen, Lukas och Axel. En sådan rik människa jag är!

1 kommentar:

Lotta sa...

Rik som få är du vännen. Jag har börjat arbeta idag (gnäller inte) är ju så nöjd över de veckor jag haft. Endel gillar att saker & ting rostar. Låter lyktor tå ute just fö att de ska rosta. Sån är inte jag :-))
Tack för tidningar, like it!