27 juli 2009

Har du sett Herr Kantarell?

Japp, tänk för vi har det. Titta vilket ställe vi sprang på! Hur glad kan man bli?Bild009

Det här är hälften, resten ligger redan i pannan för att bli middag till kvällen.Bild0243Som lök på laxen plockade vi blåbär och skogshallon som jag just kokat. 5 burkar med prima drottningsylt står nu på bänken. Detta fyller mig av en enorm tillfredsställelse. Att plocka, safta och sylta har jag alltid älskat. Jag förstår inte varför men kanske det är biologiskt (stenålders fenomenet)

Efter det åkte till Sabo butiken och hämtade berlocken Lukas och Isabell skulle köpa när jag fyllde men som var slut. I dag fick jag köpa den för presentkortet jag fick. Den är rund och det står mama, mamon, mum,ma, mutti och mom på den och sen är det en liten “tecknad” flicka och pojke och 2 hjärtan. Jättefin!

I morgon åker vi till fjälls för att plocka hjortron!

4 kommentarer:

Maribella sa...

Så najsigt!! Hoppas det smakar!!
Själv stressar jag med att fixa mat, ska sedan packa då jag o mamma drar till Göteborg för årliga trädgårdsresan imorgon!

Lotta sa...

Vilken härlig dag ni haft. Skön start på semestern. Ha det gott.

Anonym sa...

Jag vill också plocka kantareller. Vilken känsla när man hittar ett sådant ställe
Kram mamma

Anonym sa...

Men har du ingen dångel med till Källfjället? Hur mycket hjortron blev det? Jag tar med dångel till Gotland.
Kram
Gun