01 januari 2014

Välkommen 2014

Ett nytt år med tomma blad att fylla med fritid, arbete, sömn och allt det kan innebära. Jag vill inte kalla det nyårslöften men jag sätter upp mål inför varje nytt år. Jag tycker helt enkelt att det är bra att ha en målbild att sträva mot. 2014 har jag flera mål att jobba mot, det första är att jag ska försöka "skruva ner mig" Jag gör allt så himla fort fast jag nästan aldrig har bråttom. Så dumt. 



Vad tror man att man vet om 2014 då?

Vi kommer få hämta nya bilen
Vi kommer åka till Koh Lanta på semester
Jag kommer att börja nytt jobb
Mina barn kommer att fylla 20, 24 och 26 år (hur nu det är möjligt?)
Jag kommer att fylla 48 år
Oskar kommer hem från Australien (hoppas, hoppas)
Åsorna kommer hem och firar jul.


I dag har jag både sprungit och gått en långpromenad. Jag har lyssnat på en nerladdad vinterpratare: Tomas Sjödin och en live: Martina Haag. Båda var bra. Martina pratade "bara" löpning och det passar ju som handen i handsken så här när jag på dagen återupptagit med gamla nerlagda löpträning. 

Nu väntar 2 dagars arbete och sen är man tredagarsledig. Och efterdet återstår det futtiga nio arbetsdagar på gamla jobbet! 

God fortsättning på 2014 ni som hittat hit!

2 kommentarer:

LiteAvLinda sa...

Vilket år du har framför dig! Spännande! Kram
Ps. Är skyldig räkor o vitt vin nån kväll ;)

Anonym sa...

Jäklars en sån hurtig hårdstart på året. Imponerande! Mycket roligt som händer 2014!
Jag tror nog inte jag har några löften i år heller förutom att ha så jäkla roligt som jag bara kan :)

Kram och god fortsättning från lillasyster