14 januari 2014

Min tisdag

 

Axel på pottan

Kapitel arbete:

Jag håller på att avsluta ett och Axel har fått ett. Båda är vi nöjda med det.

Kapitel jag saknar småbarnsåren:

Bilden från Källfjället. Dasset vid vår stuga är byggt i en backe och tittar man ner i hålet ser man att det är en bra bit ner (förutom en hög med skit som man också ser såklart) Hålet var väl stort för en liten 3 årig rumpa som helst inte ville sitta där och riskera att ramla ner + att det kan vara jäkligt kallt på ett utedass i januari Ler Därav pottan. Såret på näsan minns jag inte säkert vad det kom sig av men jag tror det är en hederlig gammal svinkoppa.

Kapitel vi vill så gärna flytta till stan:

Av kvarteret Tygelns 43 fyror står vi nu på plats 160. Känns som om vi inte ska ha för stort hopp om det och i stället börja kolla på en bostadsrätt. Men vi vill ju inte köpa en fyra nu för att om några år köpa en trea. Vi vill inte gynna mäklarbranschen som tar hiskeligt mycket för att sälja och hur kul är det att köpa något och veta att vi ska om några år ska sälja för att köpa den lägenhet där vi ämnar bo länge (nu snackar vi om i-landsproblem)

Kapitell vänner ❤️

I kväll har Lotta varit här och ätit, umgåtts och bytt tidningar. Vi gör upp om att prenumerera på olika tidningar och så idkar vi byteshandel med varandra. Very praktiskt.

Kapitel tur:

Jag hade jag en paketavi i brevlådan när jag kom hem. Har inte beställt något så nyfiken i en strut som jag är hastade jag i väg och hämtade ut det. Det visade sig att jag vunnit en utlottning i tidningen Topphälsa som jag deltagit i (och helt glömt bort) En fin dunjacka från Didriksons. 

En bra dag!

Inga kommentarer: