20 januari 2014

Måndagmorgon


Känns inte alls lika tung som för många av er (Marie T i synnerhet) 
Vi sov till 09, åt frukost, läste. Smorde in de ack så röda axlar och öronen, hur kan man vara så jä-a orutinerad och glömma smörja öronen?! Nedan ser ni utsikten från vårt frukostbord (om man halvligger med IPaden upp i vädret)


Inte så pjåkigt va? Det är gult puder rund huset så att inte ormarna ska vilja komma in och man får helst inte ha köksdörren öppen utan att ha koll för då får man besök av apor, och de vill man inte! Lite charmigt är det. När vi kommer hem på kvällen så sitter 10-20 ödlor ute på väggen, de är jag inte så himla rädd för för de håller sig på väggen.


I dag sol och bad på Longbeach. Mina röda axlar och öron förbjöd långpromenad på stranden så jag tillbringade den mesta tiden i plurret och i skuggan. Att bada så man blir skrynklig(are) det är livet det! På bilden ovan tar vi en liten öl och bokläsarpaus från de heta strålarna. 



Lunch och hem och vända för att åka på massage och titta på solnedgången. 


Nu har vi kommit hem efter middagen, den för mig godaste sen vi kom! Easy Bar (Klong Dao)  någon maträtt med skaldjur som serverades ur en kokosnöt. Vi har tryckt på varenda knapp i huset för poolblysningen ska lysa men den visade sig vara automatisk (och således trasig) I dag har någon varit här och fixat den. 
Inte superviktig men en stämningshöjare!

Några reflektioner:

*Otroligt många par med små barn (under skolålder) åker hit med sina förädrar, vartannat bord på restaurangerna är Svenska familjer i just den konstellationen.

*Tyskarna har hittat till Lanta, minns inte att jag hört så mycket tyska här förr?

*Myggen, att man aldrig lär sig. Mindre och tystare än de svenska (vi ser de inte) Vi är så jäkla myggbitna (Mange värre än mig)

*Klimatet är bäst. Inte tryckande, hetthett. Lagom varmt och lite blåsigt.

*Jusi Adler Olsen, gillar ni deckare? LÄS!


3 kommentarer:

mammaxtre sa...

Så underbart ni har det. Så härligt!

Tack för att jag får följa med på ett hörn :-)

Kram

Åsa sa...

Det är ju så himla dumt med poolen att man måste få dit personal varje gång det har varit strömavbrott och sätta på belysningen manuellt.

Oj oj oj så mysigt ni tycks ha det. Så avis.

Tyska har jag knappt hört där förut så det är nog lite nytt.

Easy bar är en favorit. Men vi har nog faktiskt aldrig varit där på kvällstid. Kan tänka mig att det är mysigt då.

Njut på och hoppas ni inte blir uppätna av myggen.

Bra med mycket ormgift. Sånt tycker vi om.

Kram kram

Anonym sa...

Jag har nu packat solskydd 15 och 30, myggmedel och skrivit upp böckerna du rekommenderade :) ska köpa dem på Arlanda (hoppas jag)
Det ska bli så skönt med tre veckor i Thailand :)
Kram kram
Gun