24 januari 2014

Sista dagen


Sista dagen på stranden för denna resan. Vi åt frukost på ett ställe tvärs över gatan, för att sen åka ner till stranden. Lång stund i skuggan med Carl Mørk, Assad & Co. Har läst hela dagen (även under lunchen) och nu är Flaskpost från P utläst. En av de bästa deckare jag läst (och det är många) Journal 64 står på tur men den är upptagen så i kväll börjar jag med Katarina Wennstams Svikaren. 


För att komma undan solen strålar tänkte jag ta mig en "liten" ansiktsmassage, som viade sig vara en full ansiktsbehandling. Kan ju aldrig skada för endast Gud vet när jag var på en sist (tycker väl helt enkelt inte att det värt pengarna hemma i Svedala) 
Nu har vi kommit upp från stranden, softar på altanen med lite rosé och chips. Tänk vad lite salt kan vara gott efter en dag på stranden. I kväll ska vi äta middag på stranden, gissar att det blir något med röd curry, räkor och kokosmjölk. I morgon klockan 08.30 kommer våran transfer och kör oss till Krabi. 

Vilken skön paus detta har varit, för mig en paus mellan 2 jobb. På måndagmorgon börjar jag ett nytt och det mina vänner, händer inte särskilt ofta.

Ha det gott och tack för titten!

Inga kommentarer: