06 januari 2014

Sista helgdagen

Men vardagskänslan kommer nog inte att infinna sig. Denna vecka en 4 dagars vecka. Nästa vecka min sista vecka på jobbet där jag tillbringat 40 timmar i veckan eller mer de sista 6,5 åren. Sen en vecka Thailand innan nya jobbet börjar den 27:e. Så i januari kommer inte mycket "vardagskänsla" att göra sig påmind. Och inte gör det mig nåt!


Sov länge (08.30) Långfrukost framför Nyhetsmorgon. Strök, jag och mannen varvade. Han hade dubbelt så många skjortor än mig med jag strök det allmänna (dukar, örngott) Lite med sorg i hjärtat klädde vi av granen. Ett innebandypojklag erbjuder sig att plocka upp granar för ynka 50 spänn och de hämtar den 7:e så fast det är en vecka för tidigt fick det bli så. Vi får tindra med stakar och stjärnor sista veckan. 

Löpträning, tillagning och inmundigande av fisksoppa och aioli har vi också hunnit med. Nu skedar vi i soffan och ser på TV. Hoppas er långhelg varit bra och att ni är utvilade och redo inför arbetsåret 2014.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men så skönt att ha en sån mjukstart på året! Det är du värd.

Kram Lill-Åsa