21 januari 2014

Carl Mørk


Jag fick ett tips från en forna arbetskamrat Ninni om att läsa Jussi Adler Olsens böcker. Köpte hela bunten men mannen lade beslag på de. Ok, det var nog han som köpte de efter mitt (hrmpf Ninnis tips)). 

Jag hade annat på min läslista och fick vänta på att M läst ut Flickan i rummet. Sen har jag varit fast. Jämförbara med Joe Nerbøs böcker om den norske polisen Harry Hole. Men om man (jag)  är lite små kär i Harry Hole så är man inte ett gnutta kär i Carl Mørk men man gillar karln! Vrång som han är. 
Jag läser fort, och det är inte idealt att M ligger före mig i en serie (för jag får vänta så länge) Som om ödet förstod det har någon hyresgäst i Åsornas hus lämnat ett ex av Flaskpost från P så nu när jag snart är klar med Fasanjägarna (som är HEMSKT bra) kan jag direkt kasta mig över Flaskpost från P som enligt Geir-Erik ska vara den bästa.


Förutom läser, solar vi, dricker kalla öl och softar i störta allmänhet. Life is god ❤️

4 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart avundsjuk, är de ord som poppar upp mitt huvud när jag läser!
Kram Maribel

LiteAvLinda sa...

Du och Fredrik har sjukt lik smak när det kommer till böcker!

Åsa sa...

Inte läst någon bok av honom. Men så läser jag ca en bok om året och då hinner man ju inte med så mycket...mys på.

Kram

Anonym sa...

åh så skönt de låter, mys på :)
kram
Gun