19 januari 2014

Kyckling


Varför är man (läs jag) sådan jäkla kyckling vad gäller insekter? (och varför anses kycklingar fega och rävar listiga, men det har jag redan bloggat om någon gång)

I dag en (vad vi trodde) död skalbagge* på uteplatsen. Jag sa till Magnus flera gånger att ta bort den (ja, kanske inte riktigt, jag sa OJ vilken stor skalbagge det ligger där, tror du den är död? Men det betyder ju TA BORT INSEKTSHELVETET) När han stod i duschen vågade jag inte gå ut försökte jag gaska upp mig. Tog fram sop och skyffel och ska sopa bort den, då RÖR den sig och den har vingar!! En cikada. För er som inte sett en ber jag er googla. De ser inte som Benjamin Syrsa eller en stor gräshoppa, det är fula och läskiga (men spelar väldigt fint för oss just nu)



Efter en förmiddag och lunch på stranden åkte vi hem till huset för en siesta, det var nog klokt för mina axlar är väldigt röda trots Pizbrun spf 30. Jag har läst ut en bok och börjat på en ny. Vid 16 åkte vi tillbaks ner på Klong Dao för att softa (avser mig, Magnus löptränade!) Efter det tog vi massage (300 bath för en timme) och avslutade med en kall öl. Livet på en pinne. 


Nu sitter vi hemma och facebookar och bloggar. Magnus med en gin/bitterlemon drink (som han trodde jag skulle gilla men det är verkligen INTE gott) och jag med ett glas rosé, som jag skäms lite för, jag tycker man ska seden dit man kommer och Thailand är inte ett vinland men Tui som vi flög med sålde en dunk på taxfree för ynka 99:- så jag kände mig nästan tvingad att köpa!

I kväll middag på stranden eller Saladan eller efter vägen, vi har inte riktigt bestämt oss ännu :)

*Och vad är det egentligen för skillnad på en kackerlacka och en skalbagge? Är inte en kackerlacke en typ av skalbagge?

5 kommentarer:

Mamma sa...

Läste just nu om bra och billiga massage och behandlingsställen ställen på Koh Lanta. De rekommenderar Serenity spa och Dreamy spa i Saladan.
Kram

mammaxtre sa...

Livet på en pinne och jag vill också.....väldigt mycket. Vet du förstås redan :-)

Glöm nu inte vad vår vän som jobbar på Anticimex lärt oss. Skalbaggar som du inte vill ha hem, gissar jag :-)

Kram till dig och fina maken

Ps, jag har en bok till dig här hemma. Martina Haags Heja Heja!

LiteAvLinda sa...

Jag nästan känner hur det bränner från solen... Underbart! Less på att vara kall om näsan ;) Njuta vet ni hur man gör, tveklöst. Hälsa och fortsatt trevlig semester

Åsa E R sa...

Ja båda dessa ställen är väldigt bra men är lite dyrare än de på stranden

Åsa sa...

Vilket underbart härligt liv ni lever nu. Själv har jag måndag på kontoret. Ja tänka sig att du blev så rädd för småkryp. Jag är mest rädd för ormarna. Hoppas ni slipper träffa på dem.

Kram kram