04 januari 2014

Simon och ekarna

Är en av de bästa böcker jag läst. Det är ju svårt för att inte säga omöjligt att göra en lista över de bästa böckerna. Men om man skulle göra en topp 10 lista över bästa böckerna skulle den definitivt komma med. Läste den vid en stor pool i Alanya. Grät massor bakom mina solglasögon. Efter den läste jag allt av Marianne Fredriksson. För några år sen gjordes film av den, jag kom aldrig i väg på bio och såg den men i kväll visas den på SVT, reklamfritt som lök på laxen. 




I förmiddags var jag hos Silvana på Body Shop och fixade mina ögonbryn, sprang förbi MQ rean och fyndade den fina tröjan ni ser på bilden. Ett litet aber har jag noterat, den är skitavarm och ett uns stickig. Någon fin ullblandning i såklart. På framsidan är det stickade flätor. 

I dag lördag fast som fredag eftersom det är långhelg, gillart!

2 kommentarer:

LiteAvLinda sa...

Önskar jag hade hunnit varna dig, skulle aldrig sett filmen och läst boken istället. Brynen gjorde jag igår så hörde att du skulle dit idag ;) Fortsatt trevlig helg, kram

Mammaxtre sa...

Vill att du ska veta att jag tog till mig av ditt utlägg om kvalitets TV. Såg Simon och Ekarna.

Kram