18 januari 2014

Koh Lanta Secret Garden Pool villa A1

I går: Sa hej då till massa arbetskamrater. Mycket blandade känslor men jag känner i magen (som för tillfället är STOR) att jag gör rätt, att jag inte hade något val. Jag kommer att sakna massor av människor, att vara "gammal i gården" Att vara den man frågar om det är något man undrar. Jag går från det, till att vara "hon, den nya". 

Vi åkte från ett Arlanda i yrsnö, till ett Koh Lanta i strålande sol, behaglig värme och vind. Tyvärr kommer det inte att instagrammas och facebookas med massa fina bilder därför att aktivera ett nytt simkort i en telefon tar 24 timmar. Grrrr. Jag har kamera med och adepter till IPaden men se, de är inte kompatibla. Snacka om i-landsproblem. Ni får se ett kort om dagen tagen med IPaden och en bildkavalkad när vi kommer hem. 

En drinkajävul på Arlanda innan vi lyfte. Magnus dricker Whiskey och jag Savignon Blanc.


Väl på planet så åt vi och såg film, nåja en kvart typ innan jag somnade. De visade Den store Gatsby som jag velat se länge. En konstig film..
11 timmarsflygning som man sover bort 7 timmar på får anses bra (nu har ju jag en unik förmåga att somna så fort jag sätter mig i ett flygplan)

Väl i Krabi så tog passkonrollen lång tid och sen hade vi transfer till Lanta som Åsorna fixat. För er som inte vet det så äger min lillasyster och hennes fru ett hus här och det råkade vara ledigt våra 5 första nättter här, så där bor vi alldeles gratis (Tack  finaste Åsorna) 


När vi kommit fram drog vi ner på Klong Dao (närmaste stranden) med våra hyrda moppar som stod vid huset när vi kom. Jag hade fått en Hello Kitty moppe (hade inte ❤️:a att ge den den till Mange när den andra var svart/blå) Man får ju offra sig. Vi åt en sen lunch, solade, badade och jag hann även med en grymt bra massage (10 poäng på en 10 gradig skala)
 
Nu har vi badad i poolen, duschat (och snart bloggat) I kväll åker vi till Saladan och äter middag. 

Herre jösses vad jag älskar detta land/denna ö ❤️


4 kommentarer:

Mamma sa...

Det låter hur ljuvligt som helst! Du får tipsa mig om massagestället! Tog du thai massage eller någon annan? Min favorit är aloe vera massage. Underbart när man solat. Gör gott i kropp och själ
Fortsätt njut och tipsa gärna om favoriter på Lanta.
Kramar
Hälsa mannen

mammaxtre sa...

Låter alldeles underbart! Allt låter underbart! Njut, det skulle jag ha gjort. Kram

Åsa E R sa...

Vad härligt allting låter!
Roligt att höra att ni uppskattar huset lika mycket som vi gör.
Kram

Åsa sa...

Älskade Lanta! Så söt Mange hade varit på en Hello Kitty moppe :). Öl, massage, god mat och moppekörning. Vad mer kan man begära av en semester. Underbart!