22 januari 2014

Klong Khong

I dag drog vi oss lite längre söderut på denna ö. Vi hamnade på Klong Khong. 
Jämfört med Medelhavet är det SÅ mycket plats på stränderna här, Klong Dao* anses väl vara den som har flest besökare och där är det gott om plats och på Klong Khong hade vi kunnat sola och bada nakna. Ett par personer såg vi (och då är detta peaksäsong!) Lika så på restaurangerna, det finns massor av plats! 



När solen blev för het och skuggan från palmerna försvann åkte vi upp mot Long Beach och hittade både hotellet vi skall bo på torsdag och fredag samt Castaway, stället där jag fick min första massage och åt min första Thailänska måltid på. Båda ett stenkast från där Åsorna bodde då de hade sin Thaimout här (innan det köpte huset) 

*Underbar strand dit jag någongång ska åka med framtida (högt önskade, eventuella) barnbarn, men i mina själviska ögon lite för långgrund.

3 kommentarer:

mammaxtre sa...

Ta gärna med mig också!

Vilket paradis!

Kram

Åsa E R sa...

Ja stränderna är underbara på denna ö.
Så skönt att slippa trängas och ligga kant i kant med någon annans handduk eller solstol.

Njut vidare!
Kram

Åsa sa...

Spännande med flytten. Hoppas ni kommer trivas på Long Beach.

Kram