11 januari 2014

Hurra det snöar


Äntligen som kom snön och några minusgrader till 08-land! Så mycket vackrare det blir. 


På kontoret ser du ut som om jag skulle ha fyllt 50. Förutom presenter och blommor som de samlat till får jag blommor och presenter från enskilda medarbetare till och med från sådana som inte längre jobbar kvar! Hemstöpta ljus, bubbel, kryddor, ljuslyktor. Det är rörande och jag har svårt att härbärgera allt. Det jag vet är att jag alltid kommer att bära alla vackra ord och all omtanke inom mig. I går efter jobbet hade några medarbetera tagit eget initiativ till ett mingel. Så förutom den "officiella" avtackningen med kaffe, tårta och senare middag blev det i går alltså ett mingel med bubbel och snacks (och skratt) Jösses vad minnen jag har från denna arbetsplats och vad mycket jag lärt mig om mig själv, om andra och om att leda en (mycket stor) grupp.

Efter en god middag med levande ljus och samtal somnade både jag och M i soffan efter På spåret i går och i dag provkör vi nya bilen till Gävle där vi ska gå på hockey, gå ut och äta och umgås med Lukas och Isabell. 

Jag är en mycket lycklig människa.




5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad kul med all det uppvaktningen :) Det måste ha känts mycket bra för självkänslan.
Stor kram
Gun

Mamma sa...

Ja, vilken boost för självkänslan! Hurra för dig
Kram från en stolt

mammaxtre sa...

En fin människa värd att få all uppskattning, det är du det!. Vad trevligt Marie, att de visar sin uppskattning. Glad för din skull.

Kram

Åsa E R sa...

Ja vilken egoboost!
Det är du värd

Anonym sa...

Because you're worth it! Himla gulligt. Underbart att vara så omtyckt.

Kram Lill-Åsa