31 december 2013

Bokslut 2013

Ett händelserikt år. I kronologisk ordning:

Vi skålade in 2013 i Sydney, en fantastisk resa på alla sätt (om än en ond axel försökte förstöra den) Dessa fina människor tillbringade jag tiden med där, här ser ni dem utanför The national museum of Australia i Canberra.

IMG_4522

När vi kom hem köpte vi skidor och en snörik vinter i 08:land gjorde att vi fick god användning för dem under månaden. Jag påbörjade min behandling hos världens kanske bästa sjukgymnast (vars med hans hjälp min axel blev helt smärtfri)

I mars åkte vi till pappa och Källfjället med Oskar. Åkte skidor, lagade gulasch och spelade 5-kort. Underbart väder!

blogger-image-1502028869

I april öppnade vi Getryggen och var vi till Luleå och fick där se Lukas bryta okbenet, trots operation gick vi på restaurang och åt himmelskt god mat!

LoI

I maj kom våren äntligen! Pappa kom ner och hjälpte oss på Getryggen (han kan så mycket grejer min pappa!)

Kran

Juni kom och min lilla plutt tog studenten. En av de bästa dagarna 2013 (och i livet) Otroligt vackert väder, alla var glada och hans mottagning/fest blev hur lyckad som helst  ♥

IMG_4086

Vi hade tidig semester och åkte till New York en vecka. Holy macaroni vad hett det var!

P6270439

Juli fortsatte i solskenets anda. Vi hade semester 2 första veckorna och var på Getis och hade den årliga 5 kampen på Grönan. Axel vann detta år.

Jag

I augusti kom pappa igen och hjälpte oss fälla 4 (eller om det var 5?) träd. Veden är ju inte torr och klar för ens nästa sommar men nu har vi ett förråd. Jag köpte mitt livs första vedklyv.

Ved

I september åkte Oskar till Australien. Jag var med till Arlanda och grinade sen hela dagen.

Jag var i Sälen och hann både vara i stugan med pappa och Gun och springa Formtoppen och umgås med fastrar och kusiner.

Fjäll

Efter en superfin vinter och sommar kom en solig höst! Otroligt mycket sol och lite regn.

I oktober åkte Axel till Australien, jag var med tjejerna i Amsterdam, vi eldade kvistar och stängde Getryggen. Jag fick nytt jobb!! Snart har jag jobbat mina tre månaders uppsägningstid och således börjar jag snart mitt nya arbete.

Detta foto är jag grymt nöjd med. Taget från Årstabron under en lunchpromenad i oktober med IPhonen och med bara “droppen” (som gör att det blir suddigt i kanten) som filter.

Höst

I november var vi till Paris, vi bodde bra och åt bra men frös lite Ler

Här en bild på de godaste musslor jag någonsin ätit.

musslor

I Gävle var vi också och umgicks och kollade hockey.

Om (förra) vintern var kanon med massa snö och sommaren var otroligt solig och fin så verkar den här vintern inte ta sig. Bilden tagen under början på december då det låg ett vitt pudertäcke under ett par dagar.

Vinter

Vi har inte ens meteorologisk vinter ännu den 31 december! Axel fick hemlängtan och kom hem. Traditionsenlig julfest med jobbet och adventstök har det ju också varit.

jul

Vi har avslutat 2013 med att köpa en helt ny bil, boka en resa till Thailand och fått veta att vi fått chans till ett nytt boende vid Mariatorget. Många bra “stora” grejer. Jag ser med stor spänning fram mot 2014!

Gott nytt år önskar jag alla er som hittat hit!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Gott Nytt År till dig och de dina ! Sotzi.

LiteAvLinda sa...

Gott nytt!

HemmahosSussie sa...

Jamen detsamma, hoppas drömmarna slår in. Kram

:-)

mammaxtre sa...

Vad trevligt med ett bokslut med bild och text. Älskar bilden på dug och grabbarna!

Kram

Anonym sa...

Ja det var ett händelserikt år :) Jättefina bilder :)
Håller tummarna nu för att ni går den lägenhet ni vill ha och att bilen är skön att köra. Thailand kan bara bli bra :)
Kramis
Gun