16 december 2013

En sån där dag man helst inte vill ha

Arg som ett bi på jobbet redan på morgonen. Precis innan morgonkaffet.  Kände att jag inte skulle tillföra någon arbetsglädje vid fikabordet så jag hoppade det. Hoppade lunchen också (pulvrade) till förmån för gymmet, man är stark när man är arg!
 
När ilskan började lägga sig får jag sms från sonen som skulle skruva i hop sin nya byrå:
 
 
 
Jo, för när man inte får i hop ett enligt den skitdåliga kukbeskrivningen (inte mitt ordval) så försöker man lösa det med våld. Gick sådär bra. 
 
 
Så i stället för att åka hem och baka skorpor så har jag varit på IKEA:s reklamations och återköpsavdelning (samt Returen och ICA) IKEA är aldrig knussliga, hon bara gick och hämtade en ny pinne till byrån Malmen och jag var ganska snabbt därifrån.
 
Min älskade har ett enormt tålamod + svart bälte i att skruva IKEA möbler. Nu fick han skruva i sär byrån för att få dit pinnen, och i skrivande stund skruvar han lådorna.
 
Något positivt:
Dagens ilska börjar lägga sig och Axel kom just hem och sa att hade ett jobb på g. Håller tummarna!
Något hemskt:
3 mord i en lägenhet i vår stadsdel mycket nära oss. Vad händer med vår stad?
Något jag längtar efter:
Julledigheten!


1 kommentar:

Åsa sa...

Usch så otäckt med mord i närheten. Ja IKEA möbler kan få fram jävulen i många. Min fru får inte längre skruva möbler då hon blir på sådant rysligt humör. Jag tycker själv att det är rätt roligt :). Håller tummarna för Axels jobb. Och byrå :)

Lill-Åsa