02 december 2013

Tumba


I morse var jag på mammografi i Tumba. Det väckte en del minnen. 

Vi bodde i Tumba (Segersjö) när jag föddes, dörr i dörr med Tumba-Tarzan (faktiskt). Ett par år senare tjatade mamma till sig en ny lägenhet i Storvreten som då var helt nytt. Där bodde vi tills jag skulle fylla 6 (1972) Då hade mamma och pappa hittat ett hus i Åsmansbo (Dalarna) Där bodde vi tills jag var 16 då  delar av familjen återvände till Tumba. Mormor och Harry bodde också de flesta åren i Tumba, liksom moster Ulla och hennes grabbar.

I dag tänkte jag på mormor och Harry, moster Ulla, min kompis Agneta som gick och blev missbrukare gammal som hon var och som dog fast hon var mamma till 2 barn. Jag tänkte på Rigmor, Annica och tiden som var och åren som gått. En mammografi som blev till en nostalgitripp.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja vi har massor av minnen från Tumba :)
Så du blir kallad till Tumba, jag ska alltid till SÖS. Måste kolla upp nästa gång jag kallas om jag kan få byta dit.
Kram
Gun

Marie KJ sa...

Lite konstikt tycker jag som bor i stad med stort (nåja) sjukhus att åka till Tumba och röntga tuttarna.SÖS hade varit bättre för mig, bara att knalla över bron här från jobbet. Nåja, nu är det gjort 2013 :)

Anonym sa...

Här blir man inte kallad förrän man fyllt 50. Men jag tror man får det gratis om man vill ändå.

Ja, många minnen från Tumba har man. Känns som det är där jag är uppvuxen.
Jag kommer inte ihåg att Agneta dog. Gud så hemskt.

Lill-Åsa