01 december 2013

Delad glädje..


....är dubbel glädje. I förmiddags var vi ett under av effektivtet. Oplanerad skurade jag badrummsväggarna, Magnus dammsög och torkade lister och köksluckor och jag piskade soffdynor och dammsög stommen. Sen flyttade vi ner byrån från gästrummet till hallen. Var på Rusta , som nu mer är min favoritaffär bland alla fulaffärer* och kompletterade ljusslingor och lite annat.

I går kväll efter mörkrets inbrott gick jag "all in" vad gäller advent. Stakar, stjärnor och uteadventsgranar är uppe, liksom den mer traditionella ljusstaken med 4 ljus. 

Rubriken i detta inlägg kan disskuteras för jag tror inte maken fylls av samma välbehagskänslor/glädje av ett nystädat hem som jag. Men det går i alla fall dubbelt så fort att städa när man är två. 



Hoppas ni alla får en fin advent ⭐️


* Fulaffärer = Rusta, ÖoB, Jysk, Lidl (någon nämnd, någon glömd)

2 kommentarer:

Mamma sa...

Rusta är min favvo just nu.
kram

Anonym sa...

Ja vi är verkligen lika där. Man får liksom en inte lycka av att städa, rensa och speciellt av att ställa fram julsakerna. I Love it!

Lillasyster