09 december 2013

December i mitt hjärta ♥

Jag älskar december, särskilt när det är snö och kallt, som i dag. Magisk vacker promenad runt Årstaviken på lunchrasten. 

55

Man ska ju leva här och nu, jag är tyvärr ganska dålig på det, ligger oftast  några dagar fram. Nu tänker inte jag på att det ska bli massa + grader i veckan.

66

Efter jobbet åkte jag till stan och gick på förhandspremiär på 100-åringen som klev ut genom fönstret och försvann.

100

Mina förväntningar var inte höga. Svårt att göra en bra film av en sån otroligt rosad bok. Men den var bra! Se den om du gillar att skratta :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det blir lite skillnad för Axel som åker från 30 grader till några plusgrader när han landar :). Men det ser han fram emot.

Den filmen vill jag verkligen se!

Kram Lill-Åsa

Charlie sa ... sa...

Å, så fina bilder! Älskar också december. Det är något speciellt med den här månaden.

Blev så glad för din fina hälsning och tycker om tanken att decemberbarn är kärleksbarn!

KRAM!

LiteAvLinda sa...

Önskar jag kunde dela din glädje över december. Själv planerar jag redan nu hur jag ska hålla mig borta större delen nästa år. Måste jag välja vintermånad tar jag januari. Oftast då det är vinter på riktigt, ljusare och gnistrande ;) Kram!

mammaxtre sa...

Vilken tur för mig att jag har dig att lära mig av. Finns ingen bättre att lära av när det gäller att leva här och nu, även fastän du är steget före ibland :-)

Kram