25 december 2013

God fortsättning!

Julgranen kläs traditionsenligt den 23:e efter skymningen 

Juldagen 2013. Jag älskar juldagen, annandagen och mellandagarna oavsett om man jobbar eller är ledig. Jag som jobbat skift i många år tycker att det är så lyxigt att få vara ledig de röda dagarna och ändå få en hel lön. Vi har haft en bra 23:e och 24:e här hemma i radhuset. Alla barnen minus Oskar plus Isabell har varit här samt min mamma och pappa. 

I lördags gjorde vi julgodis, både vi, pappa och Lukas och Isabell hade dessutom förstärkt upp med köpgodis. På bilden kolor. 


Eftersom man glöggat hela adventstiden så hoppade vi över glöggen på julafton.

Malin

Min yngsta, Magnus äldsta tillika fotografen för dagens bilder som helt sonika stulit från hennes blogg. 

Lukas smörjer kråset

Min fina ❤️

Ingen tomte kom till oss i år. Jo, natten före för vi hade massor av paket under granen på julaftonsmorgonen. Ingen behövde gå och köpa kvällstidning. Jag tror alla var mycket nöjda med sina klappar. Vi har Skypat med Oskar och Åsorna tre gånger under dessa dagar. Pappa och jag gick en 8 km promenad på julaftonen och vi missade Karl-Bertil (inte missade men vi var så söliga på att öppna julklappar så han fick gå i bakgrunden) Jag var uppe till 00.30, vilket nog måste vara något slags rekord.

God fortsättning på julen alla läsare!

6 kommentarer:

LiteAvLinda sa...

God fortsättning! Kram <3

mammaxtre sa...

Hälsa Johanna att jag tycker att hon är riktigt duktig på att fotografera! God fortsättning min fina vän!

Anonym sa...

Vilka fina bilder Johanna tagit :)
God fortsättning <3
kram från din syster

Åsa E R sa...

Kram och god fortsättning!
Vi lovar att blogga om vår jul senare idag

Åsa sa...

Vilken mysig jul ni ser ut att ha haft och väldigt fina foton. Trevlig fortsättning på er!

Anonym sa...

God Fortsättning på Julen !
Tacksam att vi eller jag får läsa det du skriver, du berikar mitt liv med tankar & funderingar.
Varma Kramar Lollo