31 december 2011

Nyårsafton

2011 är snart ett minne blott. Ett helt nytt år med nya möjligheter framför oss. Min framlidne farfar skulle ha fyllt 94 år just idag om han fått leva, han dog 5 dagar efter han fyllde 69. Alldeles för tidigt.

I går hade vi en fantastisk kväll. Stora delar av familjen var på Hovet och såg när Luleå vann över Djurgården med 0-3. Mamma hade bokat bord på en grek värd att rekommendera. Satan vilken käk! Äter ni där kan jag lovprisa lammfilén. Mamma, Lennart, Oskar, Nina, Axel, Lovisa, Pappa, Magnus, jag och Lukas var där. Korten blev som vanligt sådär, när man tar i befintligt ljus blir dom suddiga och med blixt för ljusa :(

PC300246

PC300248

PC300249

I dag har vi handlat mat inför kvällens middag. Menyn iför kvällen ser ut så här:

Förförrätt: Chevrésnittar med honung.

Förrätt: Hummer med chiliaioli och Kalixrom*

Varmrätt: Oxfilé med palsternackspuré och rödvinsreduktion

Efterätt: Chokladmousse**

Efterefterätt: Blå och vitmögelost och ett kex eller rån***

 

*Hemmagjort, inte hummern eller romen men aiolin

**Första gången jag gör det, tjyvsmakade lite, det smakade ljuvligt!

***För den som orkar, det gäller att äta taktiskt. Dvs ta ytterst lite av allt annars får man inte i sig av alla godsaker.

 

Gott nytt 2012 önskar jag er alla!

PS Mitt nyårslöfte: Jag lovar att bli lite lättare (har gett upp upp drömvikten 59 men 6 kilo ner skall väl inte vara omöjligt? Lite sundare (kanske inte som min svärdotter Isabell som ni ser här nedan men och för övrigt hon som saknades oss i går) och lite eftertänksammare (jag är ju en sån som pratar och agerar fort, ibland med “sådär” resultat). Det klarar jag! Jag menar, hur svårt kan det vara? DS

3 kommentarer:

Mamma sa...

Herre Jisses vilken nyårsmiddag. Greken vi åt hos igår http://www.restaurangmaestro.se/maestro200701.swf
Ringv 82
Och tack för en fulländad kväll!
Gott nytt år kram till er.
Var rädd om er!

mammaxtre sa...

Shit så vältränad hon är din svärdotter!

Gott nytt år vännen min. Kram Magnus från mig är du snäll

Lill-Åsa sa...

Shit pommes så vältränad! Vilken mysig kväll och grekisk mat är ju aldrig fel. Menyn lät väldigt god. God fortsättning på 2012 och så ses vi snare i år.