18 december 2011

Traditioner

Är väl till för att hållas? Jag kan förstå att våra nya medborgare inte har koll och ställer fram adventsstakarna lite för tidigt och tar bort dom lite sent. Men jag vet massor av folk som är helsvenskar och som redan tagit in julgranen! Varför då? För att hinna städa bort den till nyår? Jo, men då kan man ju ta fram påskkycklingarna i februari så man har det gjort.

Gjort massa nytta, varit på stan och letat present då jag har en son som fyller i veckan. Suttit vid symaskinen, strukit, tvättat, bäddat rent, dammsugit, skulle ha bakat men hann inte. Men det hinner jag ju i veckan :)



Och julklappshögen fyller på sig!



2 kommentarer:

mammaxtre sa...

För mig handlar det om hur agendan ser ut. Tänker förstås på granen. Den kom in tidigare eftersom jag visste att jag hade tiden att pyssla med den just den dagen. Annars hade granen varit som ett ok på mina axlar. En överlevnadstrategi helt enkelt.

Kram

LindaF sa...

jag håller med dig Marie ;)