11 december 2011

Tredje advent

I dag har vi tänt tredje ljuset tillsammans med Kurre och Charlie (julkalendern) och risgrynsgröt (eller tomtegrynsgröt som mina barn sa när dom var små) Sen har vi handlat julklappar i Skärholmen och på vår egen stad. Jag är nu klar med alla barnen och har bara någon enstaka kvar. Skönt!

IMAG0863
Bilder från i går, tagna med mobilen och på ungar som undviker att vara med på kort. Axel, Lovisa och jag i Kungshallen innan vi åkte till Hornstull på 24-års kalas.
IMAG0864
Så här såg det ut på Hötorget där jag ämnade köpa blomster :´(
IMAG0865
                                               Lovisa och Axel
IMAG0866
Oskar och födelsedagsbarnet. Jag gissar att det skiljer 40 cm och 45 kilo mellan det här fina paret.
IMAG0867
Allt för att undvika bli fotade och hamna i mammans blogg :)
Ugnen har hunnit få sig en storrengöring och tjejerna har storstädat sina rum. Snart kan det få bli jul :o)

2 kommentarer:

Lil-Åsa sa...

Vad kul att få se lite bilder på Axels tjej.
Jag tror aldrig jag har längtat till jul så mycket. Största anledningen är väl att jag jobbar min sista dag den 23, men ändå. Ledighet och jul. Vilken bonus. Det lät gott med tomtegröt.

anna of sweden sa...

Haha. Känner igen det där med kameror och rädsla att hamna på bloggen.

Fast jag frågar förstås alltid innan jag lägger in ... ;)