06 december 2011

Vinter

En dag med underbart vinterväder. Lite pudersnö, någon minusgrad och sol från blå himmel. Stegräknaren på nästan 16000 steg. Gick runt broarna på lunchen, ett vinterStockholm från sin vackraste sida och en mycket rödblommig sjuksköterska som resultat av detta*


*Liten gullig historia från mitt jobb: En man med utländsk härkomst och lite knaglig svenska ringer om sin febersjuka fru. Är hon rödblommig frågar min kollega? Jag ska titta säger han och blir borta en minut. Bara röd men inte blommig säger han när han är tillbaka. Lite gulligt.



5 kommentarer:

Åsa E R sa...

Åh vilken söt historia. Jag kan riktigt se hur han stod där och tittade noga på henne för att se om han kunde hitta något som liknade blommor :)

LindaF sa...

Min pappa följde med min lillasyster till stallet när hon var liten. Alla står i stallet och ska sadla hästarna,
Ridläraren: "Och så trär ni tränset över huvudet........ nej Lia, hästens huvud!"
Skoja inte att min syster får leva med den historien hela tiden!

anna of sweden sa...

Men åh, vad fint! Det kunde ha varit jag. I Amerikat ... ;)

Lill-Åsa sa...

Gud så charmigt. Jag säger en hel del tokiga saker här i Oz också. Det får man bjuda på :)

anna of sweden sa...

PS Har utmanat dig på min blogg idag! :)