16 december 2011

Reflektioner från pendeltåget

  • Satan i gatan vilken högt ljud folk har i sina lurar på pendeltåget. Man hör ju varenda melodi. En kvinna i min ålder lyssnade på Carola (!) i morse. Han mittemot på någon musik jag inte ens kan sorten på (eller finns det någon musiktyp som heter “stressande skräl”)
  • Förkylningar frodas och när nu vinterkräkan kommer säkert den med (och den “ser” man ju inte på samma sätt)
  • Om man ler mot någon man råkat stöta i (det är trångt likt en japansk tunnelbana) och säger förlåt betyder inte det att man får ett leende eller nick eller någon gensvar överhuvudtaget.

 

Detta foto har jag snott från mammas blogg. Jag sitter längst till vänster bredvid min otroligt söta storasyster Gun. Sen ser vi Dag och Christer Sejboldt (mammas väninnas grabbar) Dom killarna skulle alltid brottas och var fulla i bus vill jag minnas. Gun hade alltid fläskläpp när vi åkte därifrån. Jag var lite mer försiktig eller var det så att jag sprang och skvallrade till mamma som fick komma till undsättning oftare kanske?

2011-12-16 11;11;08 Skannade foton

Fredag, jösses så skönt. Jag är klar med det mesta men blir stressad över att ha en karl som tar det så lugnt fast han har massor kvar att göra. Jag släpper det tror jag, jag är ju faktisk inte hans mamma utan fru. Han får ansvara för sina egna måsten och jag får väl tindra själv hemma i soffan när han är ute i värsta julklappsrusningen.

                             Trevlig helg på alla läsare!

4 kommentarer:

Mamma sa...

Haha, så rätt. Alla har väl ansvar för sitt:-)
Fläskläppen hade jag glömt. Det var nog så att du alltid visste vem du skulle skvallra för.
Oh vad jag älska er. Inte bara då!
JulKram

mammaxtre sa...

Fasiken vad du är duktig på att låta Magnus klara sitt. Jag är för snäll banne mig :-)

Kram!

Gun sa...

Minns inga fläskläppar :-) men åh så söta vi är.
Bra låt Magnus rodda på, han tindrar nog han å när julen kommer. Kram kära syster

Sejboldt sa...

My name Oleg Sejboldt. I live in Russia on Sakhalin island. My great-grandfather Egidius Sejboldt has moved from Bavaria (Germany) to Moscow (Russia) in the end of 19 centuries. I collect data on the ancestors. I wish to get acquainted with the relatives. Probably we have with Christer Sejboldt the common ancestors. Mine e-mail: sejboldt@mail.ru. Inform, please, if it so. I'm sorry for bad English.