26 december 2011

Dagmar

Mätt men Inte på julen, för som vuxen heltidsarbetande älskar jag de kravlösa mellandagarna utan på mat. Varför ska det vara så svårt att sansa sig? I går var vi hos Maria och Björn och fick en ljuvlig trerätters, vi som räknat med julmat blev glatt överraskade. Dock dignar vår kyl ännu av julmat, det får dukas fram idag. Om bara Dagmar lugnar sig lite ska jag baske mig gå en promenad idag och inte äta mer än kroppen förbrukar. Vaknat av och till i natt och trott huset skulle blåsa bort, tänkt på de som arbetat ute i och på de hemlösa.

På min IPad finns så många funktioner, den vanliga kameran är sådär men värmekameran och röntgen är ju lite coola :)

4 kommentarer:

Åsa E R sa...

Ja oj vad det verkar blåsa hos er nu. Hoppas att hon lugnar ner sig snart.
Mys på!

Maribella sa...

Tycker Dagmar höll Gudrun och Per-klass!! Träd har blåst ner, tegelpannor och staket har kraschat.... Men jag är glad över att det torkat upp på marken så hunden inte blir så skitig!!

Lotta sa...

Dagmar väckte mig också. Du kan tro att det stormade vid havet, oj oj oj.

Imorgon är det jobb igen.....

Gun sa...

Plåtbitar blåste av lekstugan, så nog blåste det. Blev precis som du väckt flera gånger. Nu blåser det kraftigt igen, bara hoppas att det inte blir som igår natt. Kram