01 december 2011

Månader

I dag 1:a december, en favorit för mig. Ni som känner mig vet ju att jag gillar listor. Så här ser min favoritmånadslista ut:

1. Juni
Hela sommaren kvar, midsommar, ljuset och min födelsedag.
2. December
Advent, jul och nyår. Min förstfödda är född denna månad. Ljus och mys. God mat.
3. April
Påsk (oftast) En son är född, hopp om värme, det knoppar och gryr. Vitsippor. Vi öppnar Getryggen.
4. Maj
Sol och värme, ljuset. Grönska, liljekonvaljer. Någon långhelg.
5. Juli
Högsommar, ledig (ofta)
6. Augusti
Värmen, badvattnet
7. September
Den höga klara luften, färgskiftningarna
8. Januari
Nystarternas månad. Är det snö kommer denna månad högre upp på listan.
9. Oktober
Se september.
10. Februari
Sista vintermånaden. Skall helst ha snö, hopp om en annalkande vår.
11. November
Det enda roliga är den yngsta sonens födelsedag samt den annalkande adventstiden.
12. Mars
Transportsträcka till den riktiga våren.




Inga kommentarer: