19 december 2011

Kvalitetstid

När barnen är små tror jag det är skitsnack det där med kvalitetstid. Små barn behöver mycket tid med sin mamma och pappa. Med stora barn som inte vill eller åtminstone inte prioriterar att vara med sina föräldrar däremot kan jag förstå innebörden i ordet. I dag efter jobbet mötte jag Axel i Stockholm. Vi har handlat julklappar*och ätit middag ute. Sånt gör en mamma glad.

Luleå hockey tog brons i European Trophy cup i går gör mig också glad. Bäst av alla svenska lag och att "vi" slog Linköping när det var 2 sekunder kvar av förlängningen gjorde inte dramatiken mindre.

Tre dagar kvar att jobba denna julvecka(ämnar vara ledig på fredag)På jobbet där jag för övrigt nu tycker det är mycket roligt att vara.

Reflektionen efter detta inlägg får bli att jag just nu är en lycklig människa!

*Bara en sån sak som att han vill ha mamma som smakråd när julklappen till flickvännen skall inhandlas är ju smickrande!



1 kommentar:

Lotta sa...

Jag antar att(man kan säga) att du när du gick på stan med sonen, fick ett kvitto på att du gjort ett det bra som mamma.

Vad härligt att du trivs bra på jobbet. Det glädjer mig.

Kram