17 december 2011

Ica

Ica i Liljeholmen är det finaste Ica jag någonsin besökt. De har som grädde på moset en liten vinbar bredvid den grandiosa delikatessdisken. Ostavdelningen får en att behöva hakklapp. Där handlade vi ingredienserna till kvällens tapas. Vi var i Liljeholmen mest för julgranarnas skull. Jag jobbar ju i närheten och har haft span på granarna. Jag är OTROLIGT noga med gran, ingen osymetrisk gran innan för mina trösklar inte!

Gran och några julklappar således inhandlade. Passerade IKEA också och inhandlade satinlakan till fyndpris (annons i morgontidningen) Nöjda med sovmorgon och shopping sitter vi nu på O'Learys och kollar på sonen när Luleå möter Jokerit (vi har inte kanalen hemma trots vårt mycket dyra TV-abonnemang) "Vi" leder med 1-0 efter en period, håll tummarna nu för vinner vi den här är vi i final!



Published with Blogger-droid v1.7.4

2 kommentarer:

Sussie sa...

Jäpp, vet vad du menar med att behöva dregelhaklapp när man handlar...
Ica Focus i Göäteborg är lika fin och jag kan inte gå ut ur den butiken utan att ha för många fina och goda delikatesser med mig, lite jobbigt ala i-lands problem.
Men, man vill ju passa på ....

Ha en kanongod sista adventshelg.

Kram

http://hemmahossussie.blogspot.com/

Lill-Åsa sa...

Vin på ICA??? Vad har hänt sedan vi var i Sverige sist?