01 januari 2012

2012 dag 1

Ett nytt år med nya möjligheter.

Tiden är en av få saker som är totalt rättvis. Alla får vi 24 timmar per dygn att fördela på de sätt vi finner bäst. Om jag vore ekonomiskt oberoende skulle jag jobba mindre, kanske 75% men nu är det inte så. Nog för jag skulle ha råd, men då skulle jag få dra ner på shopping och resor och det vill jag inte. Jag har dock (efter lite omständigheter) också ett bra och roligt arbete och det är fasiken inte alla förunnat!

I 2012 års dagbok önskar jag få skriva om bastubygge på Getryggen, 6 kilos viktnedgång, att jag hittar en rolig träningsform, en lång och varm sommarsemester och avslutningsvis kapitel 1 på vår Australienresa.

Ingenting är omöjligt som Gunde sa :)

I övrigt en bra dag. Var uppe 08 och åt frukost med och vinkade av pappa som nu är på väg till Australien, just nu mellanlandat på Heathrow (tack vare fejjan har man ju koll) Skedat i soffan med kärleken och sett 4 avsnitt Sopranos (lånat boxar av Robban på mannens jobb) På kvällen har Lukas och Isabell varit här på middag. Vi åt hummersoppa (underbar fond kokad på resterna från igår) och biff Rydberg. Skall försöka vara vaken länge i kväll då jag ämnar arbeta natt i morgon.

God fortsättning på det nya året på er alla!



2 kommentarer:

Lill-Åsa sa...

God forsättning! Så galet att tänka att mamma, pappa och Gun redan har börjat sin resa och ändå ligger vi i sängen och ska inte åka och möta dem förrän imorgon bitti. Galet!

Maribella sa...

Gott Nytt år vännen!
Så mycket härligt du har att se fram emot 2012! Blir det resa över jul-nyår till Australien?
Men du, är inte Zumba din träningsgrej?!?

Kram