07 januari 2012

Tema Italien

Är det på kvällens middag. Kronärtskocka, lite Tallegio och Prosciutto till förätt. Svamprisotto till varmrätt och till efterätt “pannacotta di vaniglia con fragole in succhero di limetta” (recept ur en av Paulo Robertos kokböcker) Jag fixar för och efterätt och Magnus risotton.

IMAG0905

Emot mina principer har vi idag 6 dagar i förtid kastat ut granen :( Vi reser till Luleå på fredag då det är 20:ondag Knut, och i veckan jobbar vi. Dessutom stänger vår returstation i veckan pga flytt. Lite sorgligt att julen redan är över och jag längtar redan till nästa. Jag tog som vanligt granen i toppen och vandrade med den till Returen. Där var den inte ensam...

IMAG0904

Vår Ålandsresa var toppen men jag fotade väldigt dåligt och de bilderna sitter i kameran ännu. I går var vi uppe till 01 och kollade Sopranos och sov till 09.40 i morse!

Nu ser vi på Luleå-MoDo och lagar mat under tiden. En riktigt bra kväll önskar jag er alla!

Inga kommentarer: